Salut :)
Comme quoi ... quand ça veut pas ... ça veut pas ...
En améliorant le support des Caméras 3D et des Bitmap j'ai introduit un bug dans le rafraichissement des background des sprites ...
J'ai cherché plusieurs fois, dans les diverses fonctions de Caméra et Bitmap ce que j'aurai pu faire pour provoquer ce bug ... Impossible à trouver... et cela, après plusieurs jours de recherche...
Et là ... en 5 min ça a été fixé ... je dis 5 min ... mais c'était moins même.
Juste la gestion des limites d'affichages qui étaient foirées à 1 pixel de décalage résultat au lieu de transformer au pixel près, ça créeait un décalage de 1 pixel et donc, ça foirait le rafraichissement du décor de fond.
Bon ... Maintenant c'est fixé ... 1 ligne à ajouter dans mon code source c'est tout ! Ca m'apprendre à être plus vigilant :p
J'ai continué la documentation des commandes de l'AmiDARK Engine.
A ce niveau là, c'est presque fini.
Je vais pouvoir, d'ici quelques jours, mettre en ligne la version 0.8 de l'AmiDARK 2D Engine.
C'était juste pour donner quelques news du projet.
Voila toutes les modifications déjà présentes pour la future version 0.8 :
LATEST NEWS :
AMIGAOS4
- Updated makefile.aos4 files to compile correctly with latest changes.
- Added missing Makefile.aos4 files so all samples can be compiled on AmigaOS4 with these makefile.
- Removed gstabs & wall flags from all Makefile.aos4 so, compiled demonstration should run faster.
- Updated "default project" files to work with the latest changes.
- Updated HELP "Using The Language" to work with the latest changes.
MORPHOS
- Added samples that were missing under MorphOS. MorphOS now have exactly the same samples than AmigaOS4 release.
- Added Makefile.mos files so, all samples may be compiled directly under MorphOS with these makefile (untested).
- Updated "default project" files to work with the latest changes.
- Updated HELP "Using The Language" to work with the latest changes.
GENERAL
- Removed some old printf debug outputs and replaced them with the default DebugMessage function.
- Added more commands & functions documentation. Nearly all commands & functions are now documented.
BASIC3D
- Added internal support for Anisotropic filtering
- Modified DESetObjectFilter, when activating Anisotropic filtering, that function can't set extra value so, it will be set to 1 per default.
- Added function DESetObjectFilterEx function to handle Anisotropic on/off and extra value for anisotropic filtering value.
- Warning : These DESetObjectFilter(Ex) functions are available but they will not work until both Warp3D & MiniGL will !include! changes to handle Anisotropic filtering.
SPRITE
- Fixed sprite backdrop restore process.
@+
Message édité par : AmiDARK / 21-01-2013 10:22