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thellier

Forum » » Création-Développement » » projet: "player" Amiga pour les jeux conçus avec Game Maker


Posté : 09-09-2015 16:10 icone du post

@Elwood

Oui oui on est d'accord & je suis confiant: Hugues pourra certainement écrire les qques fonctions qui manqueraient pour faire tourner son jeu = après tout c'est juste écrire des fonctions utilisant AmigaOS
Au final c'est juste des wrappers GML -> Fonctions AmigaOS : C'est juste fastidieux pas dur

@Kamelito
J'utilise déjà comme base pour le traçage des sprites et autres ce que j'avais écrit pour "Abbaye des morts" ainsi le tracage 2D et les sons marchent bien déjà

Comme ça parais un peu obscur voici 3 exemples de commade GML qu'il faudra implémenter

audio_stop_music();This function will stop any background music that is currently playing. This function only affects the sounds that have been played by the audio_play_music function.
Note: facile

instance_nearest(x, y, obj);This function will check all the instances of the given object to see which is nearest to the given point of origin. If no instances of the object exist, the function will return the keyword noone, but if there are instances then it will return the id of the instance found. Please note that if the instance running the code was created as an instance of the object being checked, then it will be included in the check.

Note: les instances sont les personnages en fait: on cherche le perso de tel modèle le plus proche de x y

draw_sprite_tiled_ext(sprite, subimg, x, y, xscale, yscale, colour, alpha);
Argument Description
sprite The index of the sprite to draw.
subimg The subimg (frame) of the sprite to draw (image_index or -1 correlate to the current frame of animation in the object).
x The x coordinate of where to draw the sprite.
y The y coordinate of where to draw the sprite.
xscale The horizontal scaling of the sprite. A multiplier ' 1 = normal scaling, 0.5 is half etc.
yscale The vertical scaling of the sprite. A multiplier ' 1 = normal scaling, 0.5 is half etc.
colour The colour with which to blend the sprite. c_white is to display it normally.
alpha The alpha of the sprite (from 0 to 1 where 0 is transparent and 1 opaque).
Returns: N/A
Description
This function will take a sprite and then repeatedly tile it across the whole view (or room if no view is defined), starting from the coordinates that you give in the function and with each tile scaled, colour blended and with the alpha that you define (these properties are the same as those used in draw_sprite_ext).

Note: certainement la plus complexe fonction parmi celles à faire : c'est un effet papier peint
Sam440 - Sam460 - X5000 - PowerBookG4 - WinUAE - MiniMig

Cet article provient de Le site des utilisateurs francophones actuels et futurs d'AmigaOS 4.x
https://amiga-ng.org/viewtopic.php?topic=2131&forum=14